Koleksi Pengalaman Aura dan Energy Healing

Home Top Ad

Motivasi Perubahan dalam hidup memang tidak menjamin keberhasilan, namun tidak akan ada keberhasilan juga jika tanpa perubahan, Impian tidak...

Motivasi Perubahan Diri

Motivasi

Perubahan dalam hidup memang tidak menjamin keberhasilan, namun tidak akan ada keberhasilan juga jika tanpa perubahan, Impian tidak akan menggerakkan seseorang untuk maju tetapi alasan yang kuat dibalik impian itulah yang menggerakannya, mungkin untuk membantu keluarga atau sebagainya tetapi sebenarnya itulah semangat anda yang mendorong anda untuk lebih berusaha.

Orang yang kuat hatinya, Bukannya mereka yang tidak pernah menangis, Melainkan Orang yang tetap tegar ketika masalah datang atau ketika banyak orang menyakitinya, kerana kekuatan tidak datang dari fizikal melainkan datang dari jiwa dan semangat untuk terus hidup dan berjuang.

Ketika masalah datang, Allah tidak meminta kita memikirkan jalan keluar sehingga penat. Tetapi, Allah hanya minta sabar dan solat, Sabar adalah cara yg harus digunakan untuk menyelesaikan masalah apapun. Seberat apapun, akan cepat diselesaikan dengan kesabaran dan kesabaran itu adalah dengan ilmu dan strategi bukan sabar tanpa tindakan.

Seberat apapun beban masalah yang kamu hadapi saat ini, percayalah bahwa semua itu tidak akan pernah melebihi batas kemampuanmu, jika kamu tetap merasakan demikian, maka itu hanyalah persepsi diri kamu sahaja tentang perasaan kamu sendiri kerana kamu mempunyai pilihan untuk menukar perasaan tersebut kepada positif. Teruskan hidupmu dengan sebuah semangat berjuang untuk hidupmu sendiri dengan sabar, syukur dan yakin kerana kamu dicipta dengan penuh kesempurnaan dan paling tinggi darjatnya jika benar kamu orang orang yang beriman(percaya padaNya).

0 comentários: